Deprecated: __autoload() is deprecated, use spl_autoload_register() instead in /home/html/jetservis.cz/public_html/www/lib/_tridy.php on line 2
 Servis a opravy vstřikovacích trysek benzínu | Jet Servis

Servis vstřikovacích trysek

Za použití nejmodernějších diagnostických přístrojů jsme schopni přesně analyzovat stav vstřikovacích trysek.

Změříme a porovnáme tvar rozstřiku a zejména hodnoty průtoků paliva každou tryskou. Malý rozdíl průtoku mezi jednotlivými tryskami od 3% může mít velký vliv na správný chod motoru. Důležité je provádět měření při přesném nastavení otáček 500 až 10 000 ot/min a době otevření v 1,5 až 17 ms.

Disponujeme nejrozsáhlejší databází parametrů vstřikovacích trysek, pro tuzemsko i zahraničí.

Při zjištění odchylky náš servis uvede trysky do původních předepsaných parametrů.

Diagnostický přístroj

Postup:

I. Kontrola

  • Vizuální kontrola
  • Předmytí na ekologicky šetrném mycím stole
  • Kontrola tvaru rozstřiku - při zvoleném tlaku, otáčkách a době otevření
  • Kontrola tvaru rozstřiku při stálém otevření trysky
  • Kontrola těsnosti
  • Kontrola elektrického okruhu elektromagnetu
  • Měření průtoku - při stálém otevření trysky
  • Měření průtoku - při zvoleném tlaku, otáčkách a době otevření

II. Čištění

  • Hlavní čištění trysek ultrazvukem se provádí ve speciální čistící kapalině po dobu 20 min.
  • Při větším znečištění je možnost prodlouženého intenzivního čištění

III. Konečná kontrola

  • Kontrola tvaru rozstřiku - při zvoleném tlaku, otáčkách a době otevření
  • Kontrola tvaru rozstřiku při stálém otevření trysky
  • Kontrola těsnosti
  • Měření průtoku - při zvoleném tlaku, otáčkách a době otevření
  • Měření průtoku - při plném otevření trysky

IV. Výsledná zkušební zpráva

  • Porovnání stavu před a po opravě
  • Porovnání s daty od výrobce a z vlastní databáze

Kontrolujeme i regulátory tlaku paliva

 

Přímé vstřikování paliva - Vstřikovače PIEZO  

BMW a Mercedes Benz 

Vstřikovače Piezo pro přímé vstřikování benzínu přicházejí jako odpověď na stále přísnější emisní pravidla. Zejména výkonnější automobily jako BMW a Mercedes Benz řeší tento problém mnohonásobně přesnějším dávkováním paliva. Dávkování benzínu probíhá ve zlomcích milisekundy, palivo se vstřikuje za jeden cyklus až 7x. S tím souvisí zvýšení tlaku benzínu až 200 baru a možnost ještě přesnějšího dávkování změnou zdvihu jehly. Vše díky Piezo-keramickému ovládání. Konstrukce vstřikovače umožňuje jemnější rozprach do přesně cílených oblastí spalovacího prostoru.

Piezo vstřikovače jsou vrcholem moderní automobilové techniky. Jejich přesnost je velice důležitá a nejlepší značková diagnostika ne vždy vyhodnotí správnou funkci vstřikovačů. Při dnešních cenách vstřikovačů Bosch nebo Siemens se může kompletní výměna vstřikovačů vyšplhat až k částce 100 000 Kč. Často se stává, že se mění funkční vstřikovače zbytečně. Nebo naopak nepřesné vstřikovače zůstávají ve vozidle, kde snižují výkon a zvyšují spotřebu, případně způsobují poškození dalších dílů.                         

Hlavním benefitem vstřikovacího systému je možnost použití extrémně chudé směsi paliva. Pozor, ne vždy. Chudá směs může být životně nebezpečná i pro nejmodernější motory. Proto je důležitá záruka perfektního chodu všech vstřikovačů. Běžné jsou poruchy způsobené náročnějším prostředím ve spalovacím prostoru, usazeniny karbonu, netěsnost, nepřesné dávkování paliva, horší kvalita rozprachu. Možná je i výrobní vada. Jedinou přesnou metodou diagnostiky těchto vstřikovačů je test na speciální stolici po vymontování z vozidla.

Měření a případné opravy vstřikovačů Piezo nabízíme nejen značkovým servisům BMW a Mercedes Benz, nezávislým autoservisům, ale i široké veřejnosti.

Diagnostika mimo vozidlo a případná oprava vychází na zlomek ceny nového dílu.

Z mnohaletá zkušenosti víme, že vyměněné vstřikovače nemusí skončit v koši, ale mohou sloužit daší stovky tisíc kilometrů.

Pokud se rozhodnte pro kontrolu

Demontáž a montáž zpět do vozidla má několik pravidel. Vždy očíslujte vstřikovače podle pořadí válců. Každý vstřikovač má svou korekční hodnotu naprogramovanou v řídící jednotce. K demontáži doporučujeme použít speciální nářadí pro dané vozidlo.

Pokud nemáte možnost odborné demontáže, nechte si vše udělat u nás pod jednou střechou.

 

 

Postup při servisu vstřikovačů Piezo :

  1. Po pečlívém omytí a odmaštení kontrolujeme každý vstřikovač vizuálně, jakékoli známky poškození jsou evidovány.

  2. Zaznamenáme korekční hodnoty pro každý vstřikovač

  3. Kontrola elektrického obvodu kde měříme odpor v kΩ a izolaci

  4. Kontrola těsnosti při maximálním tlaku 20 MPa

  5. Kontrola tvaru rozprachu v %

  6. Kontrola průtoku vstřikovačem ve 4 režimech, možnost zvláštního režimu na přání

  7. Čištění ultrazvukem ve speciální kapalině

  8. Znovu kontrola všech parametrů

  9. Porovnání hodnot vstupní a výstupní kontroly.

K testu dodáváme kompletní Zkušební zprávu

Diagnostiku a servis vstřikovačů provádíme do 24 hodin

Pro zaručení těsnosti spalovacího prostoru doporučuje výrobce u všech přímých vstřikovačů vyměnint teflonoý těsnící kroužek.  Na skladě  máme dva typy těsnících kroužků a speciální nářadí pro jejich montáž.